robaczek :)

Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

25 listopada 2012

Awokado i troche prywaty:)

Mój syn całkowicie wyeksploatował dzisiaj moje siły:/ Mimo, że dopiero co skończył 9 miesięcy raczkuje, pełza, siada i przy pomocy jakiejś podpórki staje na nogach (dzisiaj nawet trzymany za ręce zrobił kilka kroków) a najlepszą podpórką oczywiście jest mama:) Tak więc cały dzień maluch wspina się pomnie...jeśli jednak postanowi mi odpuścić to i tak gonie za nim i przenoszę w bardziej stosowne dla niego miejsca. Dzisiaj dodatkowo nie udała nam się druga drzemka...a brak drzemki to brak wolnego czasu w trakcie którego mama wykonuje masę innych czynności.
No i siedzę teraz wymęczona z kubkiem w ręce, patrzę tępo w ekran i próbuję uruchomić szare komórki:)

A skoro już wspominam o moim najukochańszym synku  to dorzucę jeszcze, że w ostatnich dniach kiedy coś idzie nie tak lub kogoś się przestraszy to wtedy Filip wyciąga ręce w moją stronę:) I muszę przyznać, że jest to wspaniałe uczucie kiedy syn tuli się do mnie i szuka u mnie bezpieczeństwa:) W takich chwilach naprawdę czuję, że jestem mamą:)))



...ale wracając do tematu głównego...
Kiedy mój synek udał się na popołudniową drzemkę ja postanowiłam w pierwszej kolejności poświecić ten czas dla siebie:)

W raz z odejściem lata odchodzą też sezonowe owoce....a w ich miejsce na promocjach pojawiają się inne owoce:)
Jednym z takich owoców jest awokado.
Pierwszy kontakt z tym owocem miałam jeszcze w LO...czasy kiedy internet nie był tak powszechny jak dzisiaj....w tamtym okresie nie miałam pojęcia, że niedojrzałe awokado jest po prostu wstrętne...w efekcie cały owoc wylądował w koszu.
Kilka lat później w meksykańskiej restauracji skosztowałam guacamole i tak powoli narodziła się moja miłość:)
Największy szał na ten owoc przechodziłam w ciąży i tak mi już pozostało:) Od miesiąca zajadam się tym owocem:) a najbardziej lubię podane z odrobiną cytryny i soli...ale samo też uwielbiam:)


Awokado jest bogatym źródłem substancji mineralnych, (wapnia, potasu i fosforu), witamin (A, wit. z grupy B, PP, C, K, H)  oraz jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dzięki czemu owoc ten chroni przed wystąpieniem miażdżycy, nadciśnienia, choroby serca, wylewy krwi do mózgu czy rak.

Dzięki swoim właściwościom awokado wykorzystywane jest tez w kosmetyce, owoc działa łagodząco na skórę. Nawilża i odżywia włosy, stosowany na skórę głowy pobudzenia wzrostu włosów.

Z wielkim bólem* serca postanowiłam wypróbować na włosach maseczkę z awokado.
 W tym celu użyłam:
- pół awokado
- 2 łyżeczki oliwy z oliwek
- łyżka miodu
Wszystkie składniki zmiksowałam (awokado oczywiście obrałam ze skórki) i nałożyłam na wilgotne włosy. Po 30-40 minutach umyłam głowę żelem do higieny intymnej Facelle Sensitive oraz użyłam odżywki d/s Alterry z granatem. Na końcówki po myciu nałożyłam olej kokosowy.





Bałam się, że będę miała problemy ze zmyciem maski i że będę musiała wyczesywać kawałki awokado z włosów (po zrobieniu zdjęcia jeszcze raz zmiksowałam maskę). Na szczęście nie miałam takiego problemu:) Do zmycia użyłam jednak trochę więcej szamponu niż normalnie.
Stan włosów po wyschnięciu oceniam na dobry. Maska nie przyniosła żadnych spektakularnych efektów (przynajmniej widocznych gołym okiem), włosy nie były też tak miękkie jak po masce z żółtka, powiedziała bym nawet, że były trochę sztywniejsze niż normalnie. Czy powtórzę maskę? Kiedyś na pewno i użyję dla porównania innego szamponu i odżywki.

Serdecznie pozdrawiam,











* tak bardzo je lubię jeść że szkoda mi było wykorzystać go w  innym celu ;)
 
Źródła:
http://www.ochoroba.pl/4126-avocado-wartosc-odzywcza-wlasciwosci-zastosowanie-przepisy
http://zielnik.herbs2000.com/ziola/awokado.htm

5 komentarzy:

  1. ja chyba wlaśnie z tego samego powodu co ty nie dałabyym rady wykorzystac awokado do innego celu:)wlaśnie przymierzam sie do robienia tosti(coś ala zapiekane sandwiche, tuż panini) z awokado własnie, przepis z nowej ksiazki Jamiego O.;feta, pomidor oraz duży kawał awokado zapieka się w urżadzeniu do zapiekania kanapek.Inny sposob na pyszna przekaskę od Nogelli:Wez patelnie do grilowania, ta z falami, poloz duza tortille, na jednej stronie posyp starty ser zółty i rozgniecione widelcem awokado, zegnij w pół i smaz bez tłuszczu ok 1 min z kazdej strony,po tym czasie(na tortilli pojawia sie brazowe rowki jak od grilla) zdejmij z patelni i pokroj w 4 trójkaty, swietne jako przystawka czy chlebek do zupy :)A ostatnio gościłam mojego szwagra i zrobilam meksykańskie dania, i do zapiekanych nachosow podalam własnie guacamole z cebulka, oliwą i solą i on sie w tym zakochał, a wczesniej nigdy nie jadl awokado!

    OdpowiedzUsuń
  2. PS.ściskam malego pełzaka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Awokado jest pyyszne. Ja bardziej niż maseczke preferuje paste z tego produktu.. szkoda mi by było na buźke hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe normalnie też było by mi szkoda...ale duże przeceny były więc miałam pełno awokado w domu:)

      Usuń
  4. To moje za 10 dni kończy 10 miesięcy:) Z tym spaniem ostatnio jest różnie....do tego szaleje za dnia więc nie można go spuścić z oka:/
    Mi maska z awokado na razie nie podeszła ale chce jej dać jeszcze 2 szansę:) może jakieś rady?

    OdpowiedzUsuń